Švédský výrobce domácích spotřebičů Electrolux v úterý informoval, že jeho zisk ve 4. čtvrtletí strmě vzrostl díky silným tržbám ve všech segmentech.
Čistý zisk švédské společnosti se v posledním čtvrtletí minulého zvýšil na 1,86 miliardy švédských korun (183,02 milionu eur) z 366 milionů SEK ve stejném období předloni. Zisk na akcii přitom stoupl na 6,47 SEK z 1,27 SEK / akce rok předtím.
Provozní příjem vyskočil o 160% na 2,50 miliardy SEK a provozní marže se zvýšila na 7,4% z 3% v předchozím roce, a to díky vyšším cenám a inovativním produktům s vysokou marží.
Tržby stouply o 6% na 33,90 miliardy SEK a tzv. organický prodej se zvýšil o 17,5%, díky pokračujícím výdajům na vylepšení domácnosti. Představenstvo navrhlo dividendu za rok 2020 ve výši 8 SEK na akcii, což je více než 7 SEK / akce za rok 2019. Bude se vyplácet ve dvou stejných splátkách.
Co se týče současného roku 2021, vyhlídky zůstávají nejisté, neboť pandemie onemocnění COVID-19 se dále rychle šíří i přes začátku vakcinace.
Společnost však předpokládá, že v 1. pololetí poptávka na hlavních trzích překročí běžnou „sezónní úroveň“. A odhaduje, že vzorce spotřebitelských výdajů se začnou normalizovat a během druhé poloviny roku se normalizuje i poptávka na trhu. Celkově však očekává, že poptávka po jejích produktech na hlavních trzích bude tento rok pozitivní.